tisdag 10 juli 2012

Den andra ridlektionen

Hej!

Ridlektionen gick väl sådär. Stallet var riktigt trevligt, men jag tror att ridläraren trodde jag kunde mer än vad jag gjorde. Inte förrän nu insåg jag hur mycket jag glömt sedan jag slutade.

Men en annan sak som störde mig var att på båda stallen som jag nu ridit på, har jag hamnat rida barbacka. Det skulle ha varit lättare att ha sadel idag, men nej, Elvis (gotlandsrusset) jag red idag, hade troligen inte en. Dessutom var han ganska lat, vilket gjorde allting värre! Så, jag fick jobba en hel del!

Kommer nog inte rida där igen för att det var mycket långt att köra och vägen var farlig, så jag har ingen lust att köra dit igen. Dessutom skall hästarna gå på sommarbete på onsdagen och jag förstod på ägaren att hästarna inte skulle gå på lektion då!

Ha en bra kväll //sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar